phrase3 Kjøpsvilkår | Phrase.no Hopp over

✓ Fri Frakt over 1500,-

Handlevogn

Din Handlevogn er tom

1. GENERELT

    Ved å gjennomføre et kjøp på Phrase.no inngås det avtale mellom selger Phrase AS (MVA*) og deg som kjøper.

    Phrase inngår ikke avtaler med mindreårige uten foresattes godkjenning. Bindende kjøpsavtale kan kun inngås med personer over 16 år, og det kan ikke inngås kreditt kjøpsavtaler eller på annen måte betaling som innebærer at den mindreårige stifter gjeld.

    Avtale inngås når du har godkjent våre kjøpsvilkår og personvernerklæring, og deretter velger "Bestill og betal" i kassen.

    Prisene som er oppgitt på produktene i butikken er inklusive merverdiavgift, pr i dag 25%. Ingen andre avgifter vil forekomme (varelager i Norge). Alle eventuelle avgifter på frakt eller annet vil alltid vises i kassen før du godkjenner bestillingen.

    Phrase AS forbeholder seg retten til å heve et kjøp uten grunn. Vi har også rett til å ikke gjennomføre en bestilling dersom varen er utsolgt eller ved eventuelle tekniske feil. Vi tar forbehold om at varer kan være tilgjengelig i nettbutikk selv om de er utsolgte. Vi kansellerer i så fall din ordre og gir deg klar beskjed. 

    Dersom du vil korrigere din bestilling etter du har godkjent denne og sendt bestilling til oss, kan vi bare gjøre dette så lenge bestillingen ikke er sendt fra vårt lager.

    Alle varer eies av Phrase AS frem til betaling har kommet inn til selskapet.

    2. BETALING

      Kortbetaling:

      Du kan betale med de fleste bankkort/kredittkort. Velg ønsket betalingsmåte og følg instruksjonene. Phrase tar ingen ekstra avgift ved bruk av disse kortene. Kortbetalinger håndteres av Shopify Checkout ved Stripe.

      Få først, betal senere:

      Vi tilbyr betaling med faktura via vår samarbeidspartner Klarna. Når du velger å betale mot faktura kan Klarna velge å gjennomføre en kredittopplysning på ditt personnummer. Det skjer også en kontroll mellom ditt personnummer og din adresse i folkeregisteret via Klarnas system. Dersom du ønsker å få varene til en annen adresse enn adressen du har i Folkeregisteret må du velge et annet betalingsalternativ da Klarna kun godkjenner levering til adressen du har registrert i Folkeregisteret. Ingen fakturaavgift tilkommer (0kr). Betalingsvilkår er 30 dager. Ved forsinket betaling vil et purregebyr påløpe ifølge lovbestemte regler. 

      Delbetaling:

      Vi tilbyr delbetaling i samarbeid med Klarna. Du kan når som helst under delbetalingsperioden velge å betale hele den gjenstående gjelden. Du søker om delbetaling i kassen i forbindelse med ditt kjøp og du får en tilbakemelding på om Klarna godkjenner bestillingen. Levering av varer mot delbetaling skjer kun til din registrerte adresse hos Folkeregisteret og Klarna sender en kontoavtale hjem til deg i etterkant av bestillingen. Kontrollere at informasjonen stemmer og skriv under avtalen og returnere den til Klarna ifølge avtale. Din søknad kommer til å medføre en kredittvurdering. Se også Klarnas kontovilkår.

      Vipps:

      Du kan betale med Vipps i kassen. Følg instruksjonene i kassen. Du må ha en Vipps-konto for å kunne benytte deg av betalingsmåten. Kontakt din bank for å skape en Vipps-konto dersom du ikke har Vipps men ønsker å betale via Vipps.

      3. FRAKT OG LEVERING

        Vi benytter Bring som fraktleverandør på våre pakker. Du vil motta din pakke i postkassen, eller på ditt nærmeste utleveringssted knyttet til din adresse, dersom levering hjem ikke er et alternativ.

        Vi behandler de fleste ordre i løpet av samme dag, eller i løpet av én virkedag. Vi sender ut pakker med Bring alle virkedager slik at du mottar pakken så snart som mulig. Normal leveringstid er 1-4 virkedager, uavhengig av hvor i landet du bor. Noe lenger tid kan måtte påberegnes under spesielle omstendigheter. Alle pakker blir sendt fra vårt lager i Norge.

        • Fri frakt tilbys ved kjøp over kr 1500
        • Fast frakt kr 75

        Det kan forekomme at varer man har bestilt ikke finnes i lager når bestillingen behandles på lageret og vi reserverer oss for at en vare kan bli utsolgt. Skulle dette skje vil man alltid få informasjon via mail fra oss. Dersom en ordre ikke kan sendes som avtalt har man full rett til å heve kjøpet og en tilbakebetaling skal skje til kunden innen 14 dager.

        Dersom en pakke og/eller innholdet skulle vise seg å være skadet under transport ved mottak av pakken ber vi om at man påpeker dette allerede på utleveringsstedet/til sjåføren som kommer med pakken ved hjemlevering, og at man samtidig også informerer Phrase om dette slik at vi kan sikre at man får varen man har bestilt uten skader. Blir pakken levert direkte i postkassen kontaktes Phrase kundebehandling direkte. Kontakt oss på info@phrase.no dersom denne typen problem skulle oppstå.

        Dersom en pakke forsvinner under transporten må du melde fra om dette til vår kundebehandling i løpet av rimelig tid (senest 2 måneder etter forventet ankomst). Så snart vi har mottatt en bestilling sender Phrase alltid en ordrebekreftelse til mailadressen oppgitt i bestillingen.

        Leveringsmåter:

        Pakke til utleveringssted/pakkeboks - Bestillinger der innholdet totalt veier mindre enn 20 kg kan leveres som pakke. Når pakken ankommer transportørens utleveringssted sendes en hentemelding til deg. Ta alltid med legitimasjon til utleveringsstedet når du skal hente ut din pakke der. Ved utlevering via pakkeboks, følg instruksjoner i meldinger fra posten.

        Bring Hjemlevering - Pakken leveres hjem til deg dersom du har valgt hjemlevering ved bestilling. Transportøren kontakter deg før pakken leveres hjem til deg.

        SPORING AV PAKKEN

        I ordrebekreftelsen vil du få tilsendt sporingsnummer på pakken din så du selv kan spore hvor pakken din er.

        KUNDENS ANSVAR FOR RIKTIG ADRESSE OG FOR Å HENTE SIN PAKKE 

        Det er kundens ansvar å skrive rett adresse og rett telefonnummer. Kunden må kontrollere at adressen og telefonnummeret stemmer ved utsjekking og betaling.

        Kunden har ansvar for å motta pakken ved utlevering. Det vil si at kunden har ansvar for å hente pakken i sin postkasse eller utleveringssted. Husk at du må hente pakken din innen 14 dager hvis den er sendt til utleveringssted, etter det sendes varene i retur. Du må hente ut pakken selv om du skal benytte deg av returretten.

        PAKKER SOM IKKE BLIR HENTET

        Pakker som ikke hentes innen fristen blir returnert til oss. Vi kansellerer automatisk ordren når vi mottar den. Det kan forekomme en avgift som tilsvarer kostnaden vi har for å sende ut samt i å få pakken i retur til oss.

        FORSINKET LEVERING

        Skulle det eventuelt oppstå forsinkelser eller problemer ved at en vare er utsolgt sender vi alltid ut informasjon via e-post eller informerer direkte via telefon. Dersom du ikke er fornøyd med forventet ny leveringsdato har du alltid rett til å heve kjøpet, uten kostnad og en eventuell tilbakebetaling vil skje, senest innen 14 dager. Vi har ingen mulighet til å tilby noen form for erstatning på grunn av forsinkelser som ikke skyldes feil fra Phrase eller dersom en vare er utsolgt.

        4. ANGRERETT

          Du har full angrerett (retur- og bytterett) i 14 dager fra du har mottatt varen. Tilbakebetaling vil bli gjort senest 14 dager etter varene er mottatt av oss. Du trenger ikke å oppgi noe grunn. Om du benytter deg av angreretten vil vi gjerne høre fra deg, men dette er ikke et krav. Angrerettskjema er vedlagt i ordrebekreftelsen fra oss. Du er som kjøper ansvarlig for at varene er i samme forfatning som da du mottok den, og returneres med de etiketter/prislapper/originalemballasje som fulgte med varene. Du kan selvsagt prøve varene for å se at de passer deg. Undertøy kan av hygieniske årsaker ikke returneres. Pakken skal tåle normal transport tilbake til Phrase. Du må hente ut pakken fra utleveringsstedet for å benytte deg av angreretten. Ta gjerne kontakt med info@phrase.no for å påberope deg angreretten, og/eller med eventuelle spørsmål i forbindelse med retur eller bytterett. Frakt ved retur vil bli fratrukket din refusjon pålydende 75,-

          Varer som skal returneres sendes med posten til følgende adresse:

          Phrase AS
          O. H. Bangs vei 51
          1363 Høvik

          Det er kundens ansvar at returen blir sendt til riktig returadresse.

          TILBAKEBETALING

          Returretten kan benyttes uten å oppgi årsak, og må benyttes innen 14 dager fra du mottok varen. Hvis du benytter angreretten forplikter vi oss til å refundere din betaling for vare(ne) senest 14 dager etter at de er mottatt. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført. Ta kontakt med Klarna dersom tilbakebetalingen gjelder faktura. Dersom du som kunde hever kjøpet ved forsinket levering, reklamasjon eller ved bruk av angrerett vil tilbakebetaling skje innen 14 dager. 

          BYTTERETT

          Du vil normalt kunne bytte varer innen rimelig tid. Kontakt oss på info@phrase.no for å organisere et bytte. Et bytte betyr at du velger å bytte kjøpt vare i en annen, ny vare. Eventuelt overskytende beløp betales tilbake. Varer som er kjøpt på salg byttes i andre varer som er på salg. Frakt ved bytte betales av kunden.

          REKLAMASJON OG GARANTI

          Dersom du ønsker å reklamere på en vare på grunn av en mangel, trenger vi ordrebekreftelse eller kvittering på kjøpet. Vi vil gjøre en manuell vurdering ved at det blir sendt en e-post til oss, med bilder av varen slik at vi kan bedømme om vi trenger å få varen tilsendt. Vi tar reklamasjoner videre med leverandør. Vi forplikter oss først og fremst til å rette opp feilen eller manglene på varen.

          Reklamasjoner må gjøres innen rimelig tid, i henhold til Forbrukerkjøpsloven. For klær er reklamasjonsfristen normalt 2 år. Reklamasjoner må gjøres gjeldende senest 2 måneder etter at feil eller mangel er oppdaget. Dersom varen eller deler av den ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år, er fristen for å reklamere 5 år.

          Dersom du ønsker å melde inn reklamasjon eller har spørsmål knyttet til reklamasjon kan du kontakte info@phrase.no.

          Phrase AS følger Forbrukerklageutvalgets avgjørelser ved en eventuell tvist.

          5. VARELAGER

            Phrase AS reserverer seg mot forandringer i varelageret og har rett til å fjerne varer fra varelageret fram til kjøpet har gått gjennom og blitt godkjent. Vi reserverer oss for at varer i varelageret kan bli utsolgt. Du får tydelig beskjed per e-post eller telefon dersom har bestilt en vare vi er utsolgt for. Vi kansellerer ordren med det samme og tilbakebetaling blir gjort umiddelbart.

            Phrase AS reserverer seg for eventuelle trykkfeil i tekster på denne nettsiden. Vi gir heller ingen garanti for at alle bilder helt eksakt viser produktenes utseende. Phrase AS forbeholder seg retten til å justere priser og rette opp eventuelle feil i prisene.  får tydelig beskjed per e-post eller telefon dersom du har bestilt en vare vi er utsolgt for.

            6. KOMMUNIKASJON

            Ved å godta våre kjøps- og leveringsvilkår vil du også tillate oss å kommunisere med deg i etterkant. Vi kan kontakte deg via e-post eller telefon angående din ordre. 

            Du vil også få muligheten til å melde deg på vårt nyhetsbrev. Dette kan du når som helst melde deg av. Les vår personvernserklæring.

            7. TVIST

            Klager eller synspunkter som gjelder tjenester eller produkter bør meldes til Phrase AS kundeservice via e-mail info@phrase.no. Dersom du ikke er fornøyd med vår behandling av din sak er du velkommen til å kontakte en eventuell klagenemnd eller Forbrukerrådet. Vi følger alltid Forbrukerrådets anbefalinger.

            Phrase