The Gilli er et norsk merke med store og spennende ambisjoner
Historien og navnevalget
Det var på sensommeren 2016 at kveldsolen senket seg over Piazza della Repubblica, etter en dag på den sagnomsuste klesmessen Pitti Uomo i Firenze. Ved et bord sitter Alvin Scheie og Sturle Ingebrigtsen. Begge med lang fartstid i motebildet i Norge. De diskuterer dagens inntrykk fra messen. Det er ofte slik idéer starter, og det var nettopp her The Gilli så dagens lys.
Etter å ha hatt suksess innen norsk mote ved både butikker og som leverandør, bygger det ofte opp et ønske om å være en del av den kreative prosessen ved å lage noe selv. Det var denne veien praten gikk denne sensommers dagen, på Caffè Gilli med hvert sitt glass negroni i hånden satt de å lekte med tanken om å produsere et eget merke.
At merket fikk det passende navnet "The Gilli" var da på sin plass; oppkalt etter en Café i Firenze, en kjent møteplass for mange innen norsk mote, hvor det ofte prates om nåværende og fremtidens motebilde.
Norsk tidløs og leken kolleksjon med sterk italiensk inspirasjon.
Det er fokus på hverdags- og fritidsklær, men gjerne med det lille ekstra som gjør at man skiller seg ut. Kvaliteten er gjennomført og forseggjort. Passformene er gode, og det er tatt i bruk nøye gjennomtenkte stoffkvaliteter som gjør plaggene myke og behagelige. Skjorter som passer til fritidsbruk så vel som jobb, myke halfzip gensere med elegant glidelås og trendy drawstring bukser, er bare noen av signatur produktene i kolleksjonen deres.