✓Fri Frakt ✓Trygg Handel ✓1-4 dagers levering

0

Din handlevogn er tom

People Of Shibuya | Kombinasjonen av italiensk mote og japansk innovasjon

January 25, 2022 3 min. lesing

 

 

People Of Shibuya beskrives best som funksjonelle ytterjakker med urban stil. Det italienske jakkemerke lager moderne jakker med de høyeste krav til både det tekniske og design. Hver jakke kombinerer to tilnærminger som kommer sammen. En skredder-tilnærming som sikrer en perfekt passform og design, og en high-tech-tilnærming som sikrer høy teknisk ytelse og tekstiler.

  

 

Shibuya distriktet

Navnet People Of Shibuya er inspirert av Tokyo distriktet Shibuya, kjent som et moderne, trendy og visjonært nabolag. Her finner du den ikoniske Shibuya Crossing, hvor bortimot 2500 mennesker krysser gaten hver gang. Det er også stedet for statuen av Hachiko, den lojale hunden som ventet på sin eier ved Shibuya stasjon hver dag i 10 år, etter at eieren gikk bort. Den sanne historien ble filmatisert og rørte mange verden rundt. People Of Shibuya lager en jakke med hyllest til denne hunden, og har selvfølgelig fått navnet Hachiko. Shibuya er også kjent for å være Tokyo sitt shopping-mekka, sitt brede utvalg av kaféer og restauranter og sitt elektriske uteliv. Det er denne moderne, urbane og innovative energien merke People Of Shibuya har latt seg inspirere av, og har lagt grunnlag for idéen av kombinasjonen; italiensk mote og den japanske tankegangen for innovasjon.

Shibuya Crossing 

Shibuya Stasjon 

Hachiko statue

 

Tech apparel

People Of Shibuya fokuserer på å lage tekniske plagg som beskytter mot vær og vind, samtidig som plaggene har et moderne design, en god passform og komfort. En skarp sans for detaljer gjør at jakkene på en god måte skiller seg ut, sammen med innovative løsninger for isolasjon, pusteeffekt og bevegelighet.

 

 

Vi tar for oss deres «3 in 1» jakker som Hachiko og Sugoi, som gode eksempler på dette. Her kommer nøye gjennomtenkte egenskaper og funksjonalitet godt frem kombinert med moderne design. Med «3 in 1» vises det til at jakkene har et fôr på innsiden som er avtakbart ved glidelås. Når man tar av fôret, vil jakkene passe mildere temperaturer enn med fôr. Den geniale egenskapen er at fôret også er en jakke for seg selv, en kort, lett dunjakke med gjennomført design. Slik sett har man 3 jakker i 1, ved med eller uten fôr, og en kortere lightweight jakke. Dette gjør at man kan bruke jakkene store deler av året. I tillegg er de tekniske egenskapene representert ved at jakkene er vann-og vindtett med god pusteeffekt. De har begge et moderne design; for eksempel har Hachiko en teknisk ulloverflate for å gi jakken en uformell eleganse, mens Sugoi har en høy krage med hette etter japansk design for å gi jakken en trendy stil. Det brukes Thermore som isolasjon, som er et syntetisk dun isolasjon laget av 100% resirkulert polyester, med samme effekt som dun, men 100% bærekraftig.

 

 

 Hachiko 3 in 1 Jacket


Sugoi 3 in 1 Jacket

 

For any occasion

Du kan regne med høy komfort og stilig design på alle People Of Shibuya sine jakker, som passer til alle av hverdagens situasjoner, som jobb, reise eller fritid. Det er jakker for motebevisste menn med en urban livsstil, som setter pris på å være velkledd og samtidig ser fordelen med tekniske aspekter som vann- og vindtette materialer. Det er et merke med spennende utvikling, og vi i Phrase vil være med på reisen til dette innovative, italienske jakke merke. 

En av våres favoritter fra People Of Shibuya denne vinteren har vært Seagu Parkas, spekket med tøffe detaljer og en fantastisk lett og komfortabel jakke for høst og vinter.

 

Seagu Parkas



Også i RePhrase

PhraseWatch | Panerai
PhraseWatch | Panerai

May 26, 2022 1 min. lesing

PhraseMixology: Historien om Espresso Martini
PhraseMixology: Historien om Espresso Martini

May 26, 2022 2 min. lesing

Tailoring Tramarossa
Tailoring Tramarossa

November 09, 2021 2 min. lesing

"Verdens beste jeans" - det er en modig uttalelse den italienske buksespesialisten Tramarossa kommer med. Men det ligger mye vekt bak denne uttalelsen, både i form av kunnskap, lidenskap og selve produktet. Grunnlagt i 1967 av Urbano Chemello etter at han hadde gjennomført skredderutdannelse og oppdaget sin lidenskap for denim stoffer.