✓Fri Frakt ✓Trygg Handel ✓1-4 dagers levering

0

Din handlevogn er tom

Vi er Phrase by Rapha

September 08, 2021 3 min. lesing

Først og fremst må jeg si velkommen til vår nettside, som vi har valgt å gi navnet Phrase.no. Jeg synes det er veldig hyggelig å kunne introdusere meg selv og denne nettbutikk med et personlig innlegg her på siden vår.

Mitt navn er Morten, og jeg er en av grunnleggerne av Phrase by Rapha.

 

 

Phrase var en idé som kom til oss etter å ha jobbet over lengre tid innen motebransjen. Fremtiden vil by på en økende grad av netthandel og spesielt den siste tidens omstendigheter, har nok gjort at flere har beveget seg ut på dette. Jeg kommer selv fra mange år i fysisk butikk og håper at fremtiden vil være en god fordeling av nett- og fysiske butikker, spesielt med tanke på hvordan vi ønsker at bybildet skal se ut.  Jeg ser derimot at netthandel vil ta mer over i fremtiden og ser at markedet er i sterk vekst. Dette kommer spesielt godt frem ved travle hverdager, hvor det er ingen tid å miste. Etterspørselen etter raskt og effektiv handel har medvirket til at fler og fler handler over nett. Leveringstiden er blitt minimalisert og varer kan bli levert på døren. Der man kan få prøve i ro og mak hjemme i sin egen stue. Og betalingsløsninger som Klarna gjør transaksjoner smertefritt. 

 

Vårt ønske er å ta med oss vår erfaring fra fysisk butikk og implementere dette i nettbutikken vår. På Phrase.no ønsker vi å tilstrebe like god service, relevant produktinformasjon og effektiv handleopplevelse - rett og slett; en god kjøpsopplevelse på lik linje som man kan opplever i fysisk butikk. Dette er noe vi følte kunne forbedres hos norske nettbutikker og var starten på idéen om å lansere en egen nettbutikk. Vi ønsker å være minst like tilgjengelig for kunden som i fysisk butikk; ved telefon, e-post, livechat eller personlig shopping muligheter. Det skal være relevant informasjon om produktene lett tilgjengelig på siden, og man skal raskt kunne få svar på alle spørsmål. Gjennomføring og levering av kjøp skal være effektivt og enkelt. Dette skal gjøre kundens hverdag enklere samtidig som kjøpsopplevelsen opprettholdes.

Med denne visjonen som utgangspunkt satt vi i gang arbeidet med å utvikle Phrase.no. Navnet «Phrase» er engelsk for «frase», en frase bygger sammen flere ord til en meningsfull setning. Vi likte dette navnet etter at en sammenlikning kom opp: det at flere klesplagg settes sammen til ett antrekk, men hver del kan brukes i andre antrekk i tillegg. Navnet er noe vi synes klinger godt også. Vårt fulle navn er Phrase by Rapha, hvor RAPHA rett og slett er en sammensetning av grunnleggernes etternavn.

Vi ønsker å tilby våre kunder et sortiment som består av kjente merkevarer, men også noe som er nytt og utfordrer. Vi hører gjerne fra dere om merker vi bør vurdere, og ønsker å bygge en varepakke som treffer godt og som bygger rundt vår identitet.

 

 

Miljøaspektet innen varehandel blir mer og mer viktig og vi ønsker at våre leverandører setter dette i fokus. Dette er alt fra at merkene tar i bruk resirkulerbart materiale, kan identifisere at materialer som er brukt ikke har gjennomgått en miljøskadelig prosess, til at emballasjen vi bruker er miljøvennlig. Vi skal kontinuerlig fokusere på dette.

Vi har også en visjon om i fremtiden å samarbeide med norske designere og fremme deres arbeid. Vi vil utvikle siden til å bli et total konsept ved å utforske andre interessante tema og produktgrupper. I tillegg til flere idéer som vil bli lansert på siden fortløpende. Det er viktig for oss å tenke nytt, utfordre oss selv og høre på deg som kunde for å bane vei for fremtiden av Phrase.

Så til slutt vil jeg nok en gang ønske velkommen til Phrase by Rapha og si tusen takk for at du har tatt deg tid til å lese og bli bedre kjent med oss. Jeg håper du får en god opplevelse av å handle hos oss og at Phrase.no er stedet å sjekke ut når et behov for noe nytt kommer.

Vennlig hilsen

Morten & Phrase by Rapha



Også i RePhrase

People Of Shibuya | Kombinasjonen av italiensk mote og japansk innovasjon
People Of Shibuya | Kombinasjonen av italiensk mote og japansk innovasjon

January 25, 2022 3 min. lesing

People Of Shibuya beskrives best som funksjonelle ytterjakker med urban stil. Det italienske jakkemerke lager moderne jakker med de høyeste krav til både det tekniske og design. Hver jakke kombinerer to tilnærminger som kommer sammen. En skredder-tilnærming som sikrer en perfekt passform og design, og en high-tech-tilnærming som sikrer høy teknisk ytelse og tekstiler.
Tailoring Tramarossa
Tailoring Tramarossa

November 09, 2021 2 min. lesing

"Verdens beste jeans" - det er en modig uttalelse den italienske buksespesialisten Tramarossa kommer med. Men det ligger mye vekt bak denne uttalelsen, både i form av kunnskap, lidenskap og selve produktet. Grunnlagt i 1967 av Urbano Chemello etter at han hadde gjennomført skredderutdannelse og oppdaget sin lidenskap for denim stoffer. 
Mackage  | Et moteriktig alternativ fra det kanadiske jakkemarkedet
Mackage | Et moteriktig alternativ fra det kanadiske jakkemarkedet

August 20, 2021 3 min. lesing

Et av disse Montreal-baserte merkene er Mackage, som har posisjonert seg som et "moteriktig" alternativ til det tradisjonelle vi har sett i flere sesonger. Ved å implementere skinn detaljer, "camo print" og gjennomtenkt passform og funksjon som bevarer designet, gis det jakkene en ekstra dimensjon.